piątek, 17 kwietnia 2015

Przepis na kluski, pierogi leniwe:


Witajcie mili.

Niestety dość długo nie zaglądałam tutaj ale mam nadzieję że nie wpłynie to na poczytalność mojego bloga.

Dziś z przyjemnością zaproszę Was do świata smaków które mile wspominam mojego dzieciństwa.

Tak, tak to co widzicie na fotce u góry to właśnie kluski czy też pierogi leniwe które uwielbiają mali i duzi.

Co potrzebujemy do ich przygotowania ?

Okazuje się że niezbyt wiele.

składniki dla około 3 osób

- 400 g twarogu

- 2 jajka 

- szklanka mąki pszennej

- opakowanie cukru waniliowego

Ubij jajka widelcem bądź trzepaczką w miseczce.

Ser biały rozdrobnij widelcem.

Do sera dodaj ubite jaja oraz mąkę i cukier waniliowy.

Teraz dokładnie wymieszaj składniki, by powstała jednolita masa.

Wyrób ciasto.

Powiem tak, masa może wyjść Wam różna z tego względu że jak wiadomo składniki są różnorakie.

Starajcie się nie dodawać zbędnych ilości mąki, kluski będą znacznie smaczniejsze.

Z ciasta uformuj wałek i wykrój około 3 cm ukośne paski.

W garnku zagotuj lekko osoloną wodę i wrzuć na wrzątek kluski leniwe.

Po ich wypłynięciu odczekaj około minuty.


Proponuję podawać kluski polane bułką z masłem z odrobiną cukru.

Życzę smacznego !!!













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz